Czerwień we wszystkich jej akcentach i niuansach - od jaskraworóżowego, poprzez róż i barwę fuksji po amarant, należy do ulubionych kolorów pochodzącej z Moguncji projektantki, która sporą część swojego zawodowego życia związała z Londynem. Ten kolor otacza ją w domu i w atelier. Anja Gockel w prosty sposób tłumaczy swoje upodobanie do czerwieni: ta barwa napełnia ją ogromną radością życia. Pełna humoru i optymizmu Anja ma w sobie także dużo spokoju, który daje jej uprawianie jogi. Wszystko to pozwala jej znosić trud prowadzenia firmy i zwalczać stres spowodowany koniecznością pogodzenia obowiązków zawodowych z życiem rodzinnym (Anja jest matką czworga dzieci).

Anja Gockel studiowała w słynnej londyńskiej kuźni talentów, St. Martins, a po uzyskaniu w 1995 roku dyplomu rozpoczęła pracę u słynnej projektantki Vivienne Westwood. Jednak talent i jej ogromna energia sprawiły, że już po roku Anja usamodzielniła się. Był to nie lada wyczyn młodej Niemki, gdyż nie było łatwo zdobyć tak szybko pozycję w Londynie, jednej ze stolic mody. Choć miasto to wywarło ogromny wpływ na nią i jej twórczość (do dziś jej marka to „Anja Gockel London”), to nie potrafiło jej zatrzymać na zawsze. W 2000 roku projektantka wróciła w rodzinne strony, gdzie wyszła za mąż i urodziła dzieci.

Moguncja jest też siedzibą firmy, choć jej salony i butiki można spotkać na całym świecie. Projektantka organizuje regularnie drzwi otwarte w swoim atelier. Odwiedza je rocznie około dwóch tysięcy klientek, by obejrzeć najnowsze kolekcje, które Anja Gockel adresuje do, jak sama mówi, „normalnych kobiet”, czyli takich, którym daleko do figury modelki. Projektantka prezentuje swoje kolekcje także na pokazach mody w Paryżu, Monachium czy Düsseldorfie. Każda kolekcja składa się ze 150 elementów: w połowie są to stroje na dzień i w połowie propozycje na wieczór. Zaprojektowane przez Gockel suknie to małe dzieła sztuki, ręcznie zdobione piórkami, cekinami i koralikami.

Znakiem rozpoznawczym marki „Anja Gockel London” jest naszywany na każdą gotową sztukę odzieży metalowy emblemat w postaci bojowo nastroszonego koguciego grzebienia – logo firmy.