MOLTO ROMANTICO Wszystkie kolekcje Luisy Beccarii można określić jako romantyczne. Tego lata fantazyjne wzory i delikatne tkaniny opowiadają historie o greckich wyspach, Capri, Sycylii… To właśnie im została poświęcona najnowsza kolekcja włoskiej projektantki nazwana „Sogni delle isole”, czyli marzenia o wyspach”. Tworzą ją stroje, które są ucieleśnieniem letniej beztroski, urlopowej atmosfery, długich spacerów po plażach i braku poczucia czasu. „Moda się zmienia, ale styl pozostaje”, mówi Luisa Beccaria. O samej projektantce można powiedzieć, że ma wyczucie zarówno jednego, jak i drugiego.

O kim Pani myśli, projektując?Sukienka: Jak sen. Opis nr 136

O dynamicznych i nowoczesnych kobietach, które chcą podkreślić tę romantyczną, bardziej subtelną stronę swojej natury.

A w jaki sposób opisałaby Pani swoją modę osobie niewidzącej?

Jako niezwykle czuły i poetycki blask wyrażający piękno oraz kobiecość.

Ponadczasowe piękno?

Nie lubię mody masowej, która zakłada, że ubiory są na jeden czy dwa sezony, a potem się o nich zapomina. Nie o to mi chodzi. Życzyłabym sobie, aby tworzone przeze mnie stroje miały swoje stałe miejsce w szafach moich klientek. Aby wisiały tam latami jako swojego rodzaju „amici dell’armadio” (przyjaciele szafy). Aby o nie dbano, pielęgnowano po to, by po jakimś czasie ponownie po nie sięgnąć, połączyć z nowymi dodatkami i pokazać w zupełnie innym świetle.  

 Kolekcja Luisy Beccari- romantyczna i subtelnaJak radzi sobie Pani z łączeniem mody ponadczasowej i aktualnie obowiązujących trendów?       

Moda, którą tworzę, jest zawsze na czasie. Jeśli modne jest złoto, uwzględniam je również w moich kolekcjach, ale musi się to odbywać w ramach wypracowanego przeze mnie stylu. Moje stroje mają przemawiać do różnych typów kobiet, dlatego je po prostu odpowiednio inscenizuję. Czasami łączę je z dżinsami, czasem ze skórzanymi kurtkami czy kowbojskimi butami. Moje córki noszą te ubrania zupełnie inaczej niż ja. Moda to zabawa i każdy powinien bawić się nią na swój sposób.                  

Uważa Pani, że wyczucie stylu to zdolność wrodzona?Każdy strój opowiada jakąś historię

Owszem, ale można się też nauczyć, jak łączyć kolory, stosować proporcje, wyczuwać trendy. Pamiętajmy, że ubiór wiele mówi o ludziach. Wszystko zależy od tego, co w danym momencie chcesz przekazać otoczeniu, w jakim jesteś nastroju i jak się czujesz, bo kobieta jest dobrze ubrana, jeśli istnieje harmonia między nią samą a tym, co ma na sobie.

A czy moda może dawać poczucie pewności?Suknia z pokazu Luisy Beccari

Taka jest właśnie rola projektowanych przeze mnie strojów. One zmieniają się razem z nami w taki sposób, jak zmienia się nasze życie i w pewnym stopniu stają się naszymi przyjaciółmi.  

To znaczy, że kiedyś każdy z tych strojów będzie miał do opowiedzenia
własną historię?

Ja tworzę tak, jakbym pisała opowiadanie. Najpierw pojawia się cała masa pojedynczych pomysłów, które ostatecznie łączę ze sobą, jak słowa łączą się w zdania i w ten sposób powstaje opowiadanie. W tym sezonie opowiadam o wrażeniach z podróży po wyspach Morza Śródziemnego, po Capri i Sycylii. W opowieści te wplotłam również elementy impresjonistyczne. Dalej podróż ciągnie się przez Sewillę aż do hiszpańskich tancerek flamenco, których styl widoczny jest w fasonach strojów wieczorowych.

To początek nowego opowiadania?
Raczej historii, którą opowiedzą te stroje za kilka lat, gdy już staną się „przyjaciółmi naszej szafy”. 


W salonie Luisy Beccari można poczuć się jak w krainie baśniLUISA BECCARIA urodzona w Mediolanie, chociaż z charakteru raczej kosmopolitka, swój pierwszy pokaz mody miała w wieku 20 lat, kiedy jako wybieg wybrała galerię sztuki, co ugruntowało jej miłość do niecodziennych lokalizacji. 1984 otwarcie pierwszego sklepu na Madonnina w Mediolanie, następnie sklepu z modą dziecięcą. W roku 1991 otwarcie sklepu des Luisa Beccaria Stores i salonu. W latach 1993–1995 Narodowa Izba Kultury, zaprosiła ją razem z Valentino i Versace do udziału w pokazie Haute Couture. Od 1996 Luisa Beccaria pokazuje swoją dostępną niemal na całym świecie kolekcję na „Milano Collezioni”. Jej klientkami są Uma Thurman, Madonna, Liv Tyler, Angelina Jolie, Julianne Moore, Zooey Deschanel i Christina Ricci.