PRADA to luksusowa włoska marka, która oferuje światu modę piękną i kobiecą. 

Głową firmy jest obecnie Miuccia Prada. Mając 28 lat, przejęła założoną przez dziadka luksusową firmę wyrobów skórzanychi zmieniła butik Galleria Vittorio Emmanuele w znaną na całym świecie firmęmodową. Uprzednio studiowała nauki polityczne,a następnie pantomimę w Piccolo Teatro w Mediolanie i miała niewielkie pojęcie o modzie. Prada wzbudziłana początku lat 80. OgromnKsiążka Pradye zainteresowanieswoimi torbami i plecakami z nylonu, opatrzonymi trójkątnym logomarki. Potem pojawiła się odzież ready--to-wear eksponująca talię, zaznaczoną dodatkowo cienkim paskiem – „uniform” kobiety sukcesu. Nosić stroje Prady oznaczało mieć dobry gust i iść naprzekór przeciwnościom... Także tej wiosny Miuccia za pomocą optymistycznych barw walczy z naszymi myślami o kryzysie ekonomicznym. I jak Torebka Pradyzwykle szokuje niezwykłymi tkaninami i Pradanietypowymi wzorami. Miuccia Prada jest wizjonerką. Z jej kolekcjami jest tak, jak z obrazami: najpierw trzeba im się chwilę krytycznie przyglądać, by potem stwierdzić, że trudno się bez nich w życiu obejść.

Prada


Prada

1913 Założenie firmy przez braci Prada 1978 Wnuczka Mario, Miuccia, przejmuje firmę 1980 Kolekcja toreb i plecaków 1985 Torebka Prady międzynarodowym hitem 1989 Jesienno- -zimowa kolekcja prêt-à-porter 1992 Linia młodzieżowa Miu Miu 1993 Premiera kolekcji męskiej 1997 Prada Sport (obecnie Prada Linea Rossa) 1998/99 Pierwsze kosmetyki pielęgnacyjne 2007 Telefon komórkowy LG projektu Prady 2008 Otwarcie w Seulu w Płd. Korei firmowego butiku zaprojektowanego przez holenderskiego architekta Rema Koolhaasa.

Projekt Prady na wiosnę 2010Projekt Prady na wiosnęProjekt Prady na wiosnę 2010Projekt Prady na wiosnę 2010